Boxershorts

De markt van boxershorts heeft de afgelopen 7 jaar in het slop gezeten maar sinds mid 2014 is hier een einde aan gekomen met een een groei in 2015 en 2016. Fysieke speciaal winkels voelen nog wel de pijn maar het alternatief, online verkopen, zien de omzetten weer stijgingen. Meer aantallen maar wel met lagere marges.

De overall internet verkopen stijgen jaarlijks nog met dubbele cijfers: meer dan 10 procent omzetstijging jaar op jaar. Diverse internet experts verwachten dat de komende 10 jaar deze trend zal doorzetten.

Blijft de vraag of er nog een toekomst is voor de lingerie speciaal zaken in het huidige winkelbeeld gelet op de laatste ontwikkele rondom in retailwinkels (V&D/Perry Sport).De verwachting is dat de totale omzet van boxershort’s en lingerie weer jaarlijks zal toenemen met 1 a 2 procent. Dat betekent  dat de traditionele fysieke lingerie winkels de komende jaren zullen verdwijnen. Toch zijn er kansen.

De mogelijkheden moeten gezocht worden in ‘experience’ beleving in de winkels waarbij de klanten met name andere zintuigen geprikkeld worden. Iets wat bij online sales niet kan. Denk bijvoorbeeld aan voelen en ruiken.

Bovendien kunnen winkels een onderdeel worden van de omnichannel strategie. In deze aanpak kunnen winkels een onderdeel worden in het ontvangst nemen van bijvoorbeeld mobiel aangeschafte boxershorts. Toch verwacht ik dat er nog te veel fysieke winkels zijn in het straatbeeld. er zal een verdere verschraling plaatsvinden op de zogenaamde c en b locaties.

Dan maar online Boxershorts kopen!

Het alternatief: online. De verkoop kanalen voor de online sales zullen meer gedomineerd worden door een paar grote online aanbieders zoals zalando en beslist. Deze b2c-partijen hebben redelijke marketing budgetten om de online boxershorts zoekers aan zich te binden. Dit zal ten koste gaan van de kleine online boxershorts specialisten die met haar assortiment volledig mikken op ondergoed. Uitzondering daargelaten.

Voor de onafhankelijke heren boxershorts merken komen kansen om direct in contact te komen met haar klanten. Zowel beslist, zalando als eBay, is het mogelijk om je producten aan te bieden en rechtstreeks te leveren aan de klanten, wel met inlevering van marge.

 

Voor meer info : website bezoeken