Wat wordt er eigenlijk verstaan onder offline marketing? Eigenlijk is het vrij simpel. Onder offline marketing valt alles wat je doet om jouw merkbekendheid te vergroten, alleen gebruik je hierbij geen internet. Bij online marketing gebruik je wel internet. Offline marketing is dus bijvoorbeeld advertenties in de krant, een reclamespotje op de televisie, een advertorial op de radio, maar ook brochures en relatiegeschenken vallen binnen offline marketing. Heb je geen interesse in online marketing en zoek je een goed alternatief voor offline marketing? Lees dan vooral dit artikel! BrochuresBij brochures denkt men vaak aan een oud en stoffig boekje met wat informatie, maar met brochures kun je zoveel meer! Heb je bijvoorbeeld wel eens een video brochure gezien? Dit is een brochure met een ingebouwd scherm waar je een video op af kunt laten spelen. Dit is natuurlijk een perfect middel om jouw boodschap over te brengen. Mensen houden namelijk niet zoveel van lezen, dus een video is de ideale oplossing! Radio reclameRadio is een heel direct medium en hierdoor ook een perfect offline marketinginstrument. Een sterke radiospot kan je al snel veel geld opleveren. Stel dat je bijvoorbeeld een kortingscode communiceert, dan kan je dat meteen al klanten opleveren. Dat maakt adverteren met een radiocommercial zeer interessant voor webshops. Maar ook voor dienstverleners zijn radiocommercials interessant voor de naamsbekendheid. Advertentie in de lokale krantNiet iedereen heeft behoefte aan landelijke reclame. Neem bijvoorbeeld de plaatselijke kaasboer die zijn bestellingen zelf bezorgd. Die zal in een straal van maximaal 20 km bezorgen. Als hij gevestigd is in Den Haag, dan zal hij geen bestelling willen van iemand uit Groningen. Een advertentie in de lokale krant is dan een perfect offline marketinginstrument om in te zetten. Adverteren via billboardsJe ziet ze altijd wanneer je langs de snelweg rijdt, de immens grote billboards. Het voordeel van een billboard reclame is dan ook dat deze niet te missen is en je een goed bereik ermee hebt. Er zijn wel een aantal punten waar je op moet letten bij het ontwerpen van een billboard. Zorg ervoor dat de tekst zowel in daglicht als in de avond goed leesbaar is. Zet er ook niet teveel tekst op. Mensen rijden er met hun auto snel langs en hebben dus geen tijd om lange teksten te lezen. AutobestickeringAls ondernemer heb je waarschijnlijk ook een auto. Met een onderscheidende bestickering op jouw auto zorg je ervoor dat je opvalt. Let er wel op dat de bestickering past in jouw huisstijl en maak ook duidelijk dat je bijvoorbeeld een website hebt. |