Op het gebied van social media is Your Business Online dé partner

Social media uitbesteden, steeds meer bedrijven doen het. Reden? De verschillende platformen worden steeds belangrijker en het kost steeds meer tijd om je pagina’s op LinkedIn, Twitter, Instagram en Facebook bij te houden. Tijd die niet ten koste mag gaan van je daadwerkelijke job: het maken van specifieke producten en / of het aanbieden van unieke diensten.

De term social media wordt gebruikt als verzamelnaam voor internetplatforms waarbij de gebruiker 24/7 365 dagen in het jaar op eenvoudige wijze content kan plaatsen en kan communiceren met andere gebruikers. Social media hebben deels de functie van fysieke winkels overgenomen. Je kunt op Instagram een nieuwe productlijn presenteren.

Via LinkedIn leg je contact met partners om de samenwerking te intensiveren. En op Facebook pols je waar je potentiële klanten behoefte aan hebben en wat  ‘men’ vind van jouw brand. Wil je echt optimaal gebruik maken van de genoemde kanalen dan zijn een slimme mix en een doordachte strategie noodzakelijk.

Een belangrijk onderdeel van een online marketingstrategie kan zijn: adverteren op Instagram. Steeds meer mensen, jong en oud, zijn op dagelijkse basis actief op Instagram. En het gaat dan om tweerichtingsverkeer. Mensen posten zelf een foto, filmpje of verhaal. En ze bekijken ze de pagina’s van lievelingsmerken, favoriete winkels, idolen, vrienden et cetera.

 

Als jij met je bedrijf zichtbaar bent op Instagram kan dat je op korte termijn al veel opleveren: een beter imago, een groeiende klantenkring en betere verkoopcijfers. Er is eigenlijk niet één manier om Instagram in te zetten. Er zijn meerdere opties die je afzonderlijk of tegelijkertijd kunt gebruiken:

  • gesponsorde berichten;
  • Instagram Stories;
  • leadcampagnes;
  • linkberichten.

Video is steeds belangrijker aan het worden op Instagram. Er zijn diverse formaten mogelijk en het ene zal beter bij jouw niche passen dan het andere. De laatste trend is influencer marketing. Daarbij schakel je populaire influencers in om jouw artikelen / diensten te testen en die bevindingen wereldwijd bekend te maken. Een natuurlijke, vanzelfsprekende match tussen de influencer-persoon en jouw merk is een vereiste wil de aanpak kans van slagen hebben.

Voor meer info : website bezoeken