Wat zijn SEO Tools voor een SEO specialist?

Wat zijn SEO tools?

SEO tools zijn tools die worden gebruikt om SEO trajecten in goede banen te leiden. Ze worden gebruikt voor alle facetten van een kwalitatief SEO traject dat wordt geleidt door een SEO specialist met ervaring. Wanneer een SEO specialist met werken aan een SEO traject moet hij of zij de SEO tools goed in orde maken zodat ze precies het werk kunnen uitvoeren wat gewenst is. Om goed uit te kunnen leggen wat SEO tools precies zijn moet het vakgebied zoekmachines optimalisatie worden uitgelegd. In dit artikel worden alle onderdelen van een zoekmachine optimalisatie traject uitgelegd en op welke manier dit belangrijk voor een bedrijf is.

Wat is SEO precies?

SEO is een langdurig proces dat vaak door een SEO specialist wordt uitgevoerd. Het zorgt ervoor dat een bedrijf op een aantal gewenste zoekwoorden hogerop in Google komen. Dit kunnen zoekwoorden zijn waar juist heel veel op wordt gezocht of zoekwoorden waar weer iets minder op wordt gezocht. Bij het uitkiezen van deze zoekwoorden door de SEO specialist let hij of zij er veelal op of er een hoge mate van concurrentie is of juist een relatief lage. Vaak wordt de keuze gemaakt voor zoekwoorden met een lagere mate van concurrentie. Dit maakt dat het makkelijker is om hoger in Google (en de andere zoekmachines) te komen voor dit bepaalde zoekwoord.

Het gebruiken van SEO tools

Bij bovenstaande werkzaamheden worden vaak SEO tools ingeschakeld om deze mate van concurrentie te bepalen. Daarnaast zijn er ook een aantal tools die het aantal maandelijkse zoekopdrachten kunnen halen. Het bepalen van de maandelijkse zoekopdrachten is van vitaal belang voor een succesvol SEO traject. Dit omdat het bepaald hoeveel interesse er is in het zoekwoord waarvoor de website kan worden geoptimaliseerd.

Er zijn tools hiervoor beschikbaar zoals de Google Ads Planner. Dit is een officiele tool dat is gemaakt door het team van Google zodat alle adverteerders binnen het platform weten hoeveel mensen er op zoek zijn op bepaalde zoekopdrachten.

Echter er is een klein probleem met de Google Ads zoekwoordplanner. Dit is dat het alleen de zoekopdrachten binnen Google zelf meet. Er zijn nog andere grote zoekmachines zoals Bing en Yahoo die ook meewegen in het besluit.

Gebruik dus meerdere SEO tools voor het bepalen van de zoekopdrachten en alle werkzaamheden binnen de SEO van een website. Hierdoor worden verschillende kanten belicht.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen van ralfvanveen.com. Klik hier voor de website.

Voor meer info : website bezoeken