Een klantenrelatie opbouwen

Een telefoonservice neemt voor jouw bedrijf veel uit handen, namelijk de gehele telefoon. Bij inkomende oproepen heb je de keuze om deze door te schakelen naar een bedrijf die actief is als telefoonservice. Het gevolg hiervan is dat je als bedrijf en ondernemer altijd bereikbaar bent, je wilt namelijk geen klant mislopen en de bestaande klanten wil je behouden. Voor een klant is niks vervelender dat er iets niet werkt of vragen over hebt en dat niemand de telefoon opneemt. Kortom het probleem wordt niet verholpen en op dat moment vraagt de persoon zich af waarom die voor dat bedrijf heeft gekozen en niet de concurrent daarvan. De indruk die een bedrijf achterlaat en presenteert is van invloed op het beeld van de klant, het is dan ook van invloed of de huidige klant bij het bedrijf zal blijven. 

Bij een inkomende oproep is het belangrijk dat altijd iemand in staat en verantwoordelijk is voor de telefoonopname. Als dit niet van toepassing is zullen de bovenstaande beschreven redenen een rol spelen, er is een kans dat de klant naar de concurrent overstapt. Het opbouwen van een relatie met de klant is voor een bedrijf belangrijk en daarom koppelt een telefoonservice een vaste telefoniste aan een bedrijf. De bellende klant krijgt een vertrouwde stem aan de lijn na een aantal telefoongesprekken kan de telefoniste hierop inspelen. Een beller voelt zich namelijk speciaal als de telefoniste hem herkent. Het bedrijf straalt uit dat het om haar klanten geeft en weet ook wie de klanten zijn. Als dit niet van toepassing is het te vergelijken met een callcenter dat onvriendelijk werkt, het beeld ontstaat dat je met vreemden aan het bellen bent die op alleen omzet willen maken.

Als een bedrijf kiest voor het inschakelen van een telefoonservice kan je er voor kiezen om niet iedere oproep door te schakelen. Op ieder moment kan je kiezen of je de oproep beantwoordt of doorschakelt. De kosten hangen van het aantal doorgeschakelde oproepen af.

Voor meer info : website bezoeken