The Alternative
Image default
Bedrijven

Digitale hulpmiddelen voor een fijne workflow

Het is natuurlijk fijn om een goede workflow te hebben. Er gaat niks boven lekker doorwerken met een goed gevoel en daarna fijn wat taken te kunnen afvinken. Toch zijn er op het werk vaak nog onhandige constructies vanuit het verleden, toen de opties er nog niet waren, waardoor de workflow niet geoptimaliseerd is. Wil jij wel een fijne snelle workflow? Check dan hier de tips!

Digitale checklist

Met een digitale checklist zorg je ervoor dat processen meer gestroomlijnd lopen, voor iedereen. Als je dan gegevens invoert, dan wordt het bijvoorbeeld ook meteen in de administratie verwerkt. Dit voorkomt heel veel dubbel werk en het zorgt voor een grotere nauwkeurigheid. Een digitale checklist is dus superfijn!

Remarkable 2 voor de analogen onder ons

De Remarkable 2 is een soort tablet waarop je onder andere pdf’s kunt lezen. Maar, waar je ook mee kunt schrijven. De Remarkable 2 zet zelfs redelijk slordig handschrift om in digitale tekst. Het nadeel van de Remarkable 2 is de prijs en het werkt, maar met een beperkt aantal bestandsformaten. Het voordeel is echter, dat het heel dicht het gevoel van normaal analoog schrijven benaderd. Voor wie graag zelf schrijft kan dit dus een perfect hulpmiddel zijn. Zo hoef je immers niet meer iets over te tikken.

Evernote

Werk jij toevallig al met Evernote? Het is een hele populaire app waarmee je aantekeningen kunt maken. Het mooie is dat het meteen ook in de cloud is opgeslagen. Hierdoor kun je dus bijvoorbeeld aantekeningen op de mobiel schrijven en het vervolgens op de pc uitwerken, als je dat wil.

Nog een voordeel is dat je er niet alleen mee kunt typen, je kunt er ook foto’s en andere grote bestanden in opslaan. Het is dus enorm veelzijdig.

Zit er voor jou wat bij, om de werkflow te verbeteren? Wordt het de Evernote, de Remarkable 2 of toch een digitale checklist? Allemaal kan ook natuurlijk.

https://ezfactory.nl/digitale-checklist/