Goede voeding bij het sporten

Als je sport is het ook belangrijk dat je goed eet. Let erop wat je binnen krijgt zodat je je doelen sneller kunt behalen. Als je bepaalde doelen hebt voor te sporten is het belangrijk dat je weet welke voeding daarop aansluit. Wil je juist veel spieren opbouwen, of wil je vet verliezen?

Toch wordt voor beide geadviseerd genoeg eiwitten binnen te krijgen. Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je je spieren kunt helen en dat ze ook weer kunnen groeien. En daarnaast geven eiwitten je ook het gevoel dat je eerder vol zit.

 

Maaltijd voor het sporten

Je moet natuurlijk ook eten voordat je gaat sporten. Zorg ervoor dat je maaltijd voor het sporten niet te groot is. Anders kun je er namelijk last van hebben tijden het sporten. En is het nou zo dat je voor het sporten toevallig een grote maaltijd op de planning hebt staan, zorg er dan voor dat je kleinere porties neemt. Probeer voor het sporten ook geen vet, eiwit of voedingsvezels binnen te krijgen.

Koolhydraten zijn een van de belangrijkste voedingsstoffen die je binnen moet krijgen voordat je gaat sporten. Tijdens het sporten zijn koolhydraten de eerste stof die je verbrand en halen onze spieren hier de energie uit. Hierdoor heb je dus genoeg energie om te kunnen sporten en wordt je niet snel moe. Meloen met ham is een populaire snack dit je voor het sporten kunt nemen want hier zitten veel koolhydraten in.

Ook kun je pre workout nemen. Dit kan je helpen met het meer energie hebben tijdens het sporten en je presentaties te verbeteren wat kan zorgen voor betere resultaten. En je kan een pre workout kiezen die perfect aansluit op de training die je gaat doen. Daardoor krijg je de juiste voedingsstoffen binnen.

 

Maaltijd na het sporten

Als je klaar bent met het sporten kan het zijn dat je flinke honger hebt. En daardoor moet je ook wat eten na het sporten. Een combi van koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten is het belangrijkste om binnen te krijgen. En dan kan je bijvoorbeeld weer de bekende snack meloen met ham eten. Het is super simpel en er zitten genoeg koolhydraten en eiwitten in.

Eiwitten zijn zoals als eerder gezegd belangrijk voor het herstel van de spieren en de groei van de spieren. Je kan ook eiwit shakes aanschaffen, maar een maaltijd of een gezonde snack is net zo snel gemaakt en net zo goed voor je. Daarnaast helpen eiwitten na het sporten ook met voorkomen van spierpijn.

En tijdens het sporten is genoeg drinken heel erg belangrijk, want tijd om te eten heb je eigenlijk niet.

http://makkelijkafvallen.nl/recepten/meloen-met-ham-voorgerecht/