Kleertjes.com gaat een intensieve samenwerking aan met Wehkamp. Het moederbedrijf achter Wehkamp RFS Holland Holding B.V. heeft de acquisitie van Kleertjes.com succesvol afgerond. Dit vermeldt het bedrijf op de website van Wehkamp. Het idee van de intensieve samenwerking is om in de toekomst het meest inspirerende en toonaangevende Nederlands online Retailbedrijf te worden. Het bedrijf geeft aan dat er geen sprake is van een samenvoeging van beide bedrijven. De beide bedrijven hebben afzonderlijk een sterke merkidentiteit. Het is dan zonde om deze merkidentiteit van één of beide bedrijven weg te laten vallen. Beide bedrijven hebben naast een sterk merk ook goede cijfers. Zo blijkt dat Wehkamp inzet op een dubbelcijferige groei. Deze doelstelling en de samenwerking is door beide ondernemingsraden goedgekeurd. Met deze goedkeuring is het mogelijk om de samenwerking vorm te geven volgens het vooraf opgestelde plan. Het verhaal van WehkampWehkamp begon ooit als postorder bedrijf. Het bedrijf hield zich voornamelijk bezig met het bezorgen van pakketjes en andere poststukken. Op een gegeven moment besloot het bedrijf om een catalogus aan te bieden. In deze catalogus stonden producten die mensen via de post of per telefoon konden bestellen. Deze producten werden vervolgens afgeleverd bij de mensen thuis. Zo kon men bijvoorbeeld stoelen bestellen of andere producten. Met de komst van online is Wehkamp uiteindelijk overgegaan van de catalogus naar de webshop. Het telefonisch contact met de klanten is nog altijd gebleven in de vorm van de wehkamp klantenservice. Het is helaas niet meer mogelijk om via deze wehkamp klantenservice bestellingen door te geven. Het succesverhaal van kleertjes.comKleertjes.com is een waar succesverhaal. Het bedrijf werd in 2003 door Claudia Willemsen. Het bedrijf begon met een startkapitaal van maar 2.400 euro. Het idee was om eens te kijken wat er mogelijk was binnen de online Retailsector. Willemsen begon haar zaak het idee dat het niet erg zou zijn om te mislukken. “Als het mislukt, dan heb ik dat geld gewoon opgebrand en gaat mijn leven verder”. In de eerste maanden werkte Willemsen vaak tot diep in de nacht. Al dat harde werken begon zich uiteindelijk uit te betalen. Door de jaren is webshop aardig geëvolueerd. Zo is het aanbod verandert en is ook de marketing flink op de schop gegaan. Kleertjes.com werd dé online winkel voor kinderkleding. Deze formule heeft zich de laatste jaren flink uitbetaald en mooie cijfers en flinke groei. Alle moeders met kinderen kennen de webshop van Kleertjes.com wel. De marketing heeft dus goed zijn werk gedaan. |
https://web-wings.nl/ |